IVV Permanent Hiking Paths

The Austrian National Sports Assocation offers two permanent hiking paths in St. Michael. The hiking paths have a distance of 10,4 km and 16,4 km.
Starting point is the tourist office St. Michael, there it is also possible to buy the starter card.
With a distance plan the good marked hiking paths are easy to find. After finishing you will receive for every completed path an IVV-stamp in the tourist office St. Michael.

Procedure
In St. Michael there is a starting point, the tourist office St. Michael, where the starting card with a distance plan are offered with an uniformly price of € 2,00.
On the hiking paths there are inspection points, which need to be noticed.
After finishing the hiking path you will receive the IVV-stamp.

The marking of those ways is maintained through the whole year from the tourist office St. Michael. Reports of damages will be accepeted, so that we can  offer the following hikers a perfekt route.

Adventure Trail

The permanet hiking path starts at the tourist office St. Michael (across the church) and goes through the lower market area, straight ahead over the roundabout to the district Au, where the hiking path of senses (Way Nr. 96) branches in front of the mur-bridge.
This hiking path goes alongside the beautiful river mur, passed by the snack station "Neuhauserstadl" and goes to the district "Oberweißburg". Along this way there are 10 stations, where you can test your senses.
In Oberweißburg you turn left at the "Gasthof Schlickwirt".
After the inn you turn right, where you are going through the village of Oberweißburg, cross the highway-overpass and then follow the lane back to St. Michael. On the way back to St. Michael you are going through the district "Dasl", pass by the St. Egidi church and afterwards follow the news bird hiking path. At the end of the bird hiking path you turn right. Along the so called "Leitnergasse" you are coming back to the starting point, the tourist office.

Saumoos - Hollerberg Trail

Der Permanente Wanderweg startet beim Tourismusverband St. Michael (gegenüber der Kirche) und führt uns durch den unteren Marktbereich bis zum Hotel Wastlwirt.
Dort zweigt nach dem Hotel links der Wanderweg in die nächste Gasse (Scheidergasse) links ab (Weg Nr. 99).
Anschließend überquert man die Katschberg Bundesstraße B99 und biegt rechts zur Murinsel am Murradweg ab.
Man geht entlang des Radweges bis zur Murbrücke, wo man anschließend  nach rechts in den Feldweg abbiegt und der Ausschilderung der Augustinkapelle (Weg Nr. 90) folgt.
Nach der Kapelle wandert man Richtung Saumoos, vorbei am Ferienparadies Wiesenbauer. Entlang des Weges folgt man der Markierung bis nach St. Margarethen, vorbei am Löckerwirt.
Nach der Raiffeisenbank folgt eine Kreuzung in der man links abbiegt.
Anschließend orientiert man sich an der Beschilderung des „Lungauer Kulturwanderweges“ (Weg Nr. 91).
Auf diesem Wanderweg folgt man für 30 m der Murtal Bundesstraße B96 und biegt anschließend nach links und folgt dem Weg hoch bis zum Ortsteil „Staig“.
Links durch die Unterführung, geht man gerade aus und folgt anschließend der Beschilderung des Hollerbergrundweges Nr. 91. Dieser Weg führt uns steil bergauf bis zu einer Abzweigung, welche uns über eine Wiese zum Bauernhof „Stickler“ in St. Martin führt.
Ab dort leitet uns die Beschilderung des „Rundwanderweges Martiniberg“ Nr. 56 in die Ortschaft St. Martin, vorbei am Gasthof Metzgerstubn, gefolgt von der Überquerung des Liftparkplatzes der Sonnenbahn.
Anschließend zweigt man nach links und folgt anschließend wieder der Beschilderung des Weges Nr. 56 bis zum Ausgangspunkt im Zentrum von St. Michael.